F(ohász), E(lme), L(élek),
Az Úrral való találkozásaink.
Ő mindenütt jelen van, lát engem, hallja szavamat. Összegyűlünk az Ő nevében, s Ő velünk van - így mondta. Mindez alatt értem a mindennapokat, mindenvasárnapokat. Kell e keresnünk helyeket, alkalmakat, amelyek a mindennapoktól eltérnek?
Ő mindenütt jelen van, lát engem, hallja szavamat. Összegyűlünk az Ő nevében, s Ő velünk van - így mondta. Mindez alatt értem a mindennapokat, mindenvasárnapokat. Kell e keresnünk helyeket, alkalmakat, amelyek a mindennapoktól eltérnek?
A feltett kérdésre a februári ultreyát akár válasznak is tekinthetjük. Ilyen élményekben, ennyi kegyelemben és megerősítésben a megszokott vasárnap nem részesít. Ha magunk megyünk zarándoklatra, ott is tapasztaljuk, hogy a kegyelem túlcsordul. Az első legyalogolt óra után már régi barátok lépdelnek melletted.
Vajjon egy templomban, amely sokunk számára "a megszokott" szent hely, nem juthatunk-e a kegyelem bővebb forrásához? Vannak papok, akiknek szentmiséjén elegendő a z úrfelmutatás méltóságában részt venni, a tiszteletet sugárzó lassú mozdulatait szemünkkkel követni. Már közelebb kerültünk a Misztériumhoz.
Az ünnepi nagymisék szerintem mind ilyen alkalmak. Nem szükséges fogy főpap celebrálja. Énekes mise, - szépen éneklő hívekkel/kórussal - biztosan mozgó aszisztenciával már egy felhősorral magasabbra emelte lelkünket. Adjuk hozzá az aktuális ünnepnek a mondanivalóját, hangulatát, az olvasott evangéliumot, s máris biztos, hogy kifényesített lélekkel térünk haza.
Kőbevésett szabálya életünknek: több a hétköznap, mint az ünnep. Hát akkor? A az Úr felkent szolgáinak nagy felelőssége, hogy mozdulataik hétköznapokon se se beszéljenek holmi rutinról, a tabernákulum kinyitása nem hasonlíthat a konyha szekrény nyitásának mozdulatára. Az elkapkodott keresztvetésektől a megspórolt térdhajtásig lehetne sorolni mindazt, ami akár peccatum is lehetne. Főleg ha a hívő észreveszi és hiányolja. S még nem is beszéltünk antifónákról, himnuszokról, szekvenciákról...
Ha folytatnám, csak akkor tenném, ha hozzászólásaitok kicsit irányba állítanának. Bár aligha hiszem, hogy mindez csak néhányunk problémája...
Vajjon egy templomban, amely sokunk számára "a megszokott" szent hely, nem juthatunk-e a kegyelem bővebb forrásához? Vannak papok, akiknek szentmiséjén elegendő a z úrfelmutatás méltóságában részt venni, a tiszteletet sugárzó lassú mozdulatait szemünkkkel követni. Már közelebb kerültünk a Misztériumhoz.
Az ünnepi nagymisék szerintem mind ilyen alkalmak. Nem szükséges fogy főpap celebrálja. Énekes mise, - szépen éneklő hívekkel/kórussal - biztosan mozgó aszisztenciával már egy felhősorral magasabbra emelte lelkünket. Adjuk hozzá az aktuális ünnepnek a mondanivalóját, hangulatát, az olvasott evangéliumot, s máris biztos, hogy kifényesített lélekkel térünk haza.
Kőbevésett szabálya életünknek: több a hétköznap, mint az ünnep. Hát akkor? A az Úr felkent szolgáinak nagy felelőssége, hogy mozdulataik hétköznapokon se se beszéljenek holmi rutinról, a tabernákulum kinyitása nem hasonlíthat a konyha szekrény nyitásának mozdulatára. Az elkapkodott keresztvetésektől a megspórolt térdhajtásig lehetne sorolni mindazt, ami akár peccatum is lehetne. Főleg ha a hívő észreveszi és hiányolja. S még nem is beszéltünk antifónákról, himnuszokról, szekvenciákról...
Ha folytatnám, csak akkor tenném, ha hozzászólásaitok kicsit irányba állítanának. Bár aligha hiszem, hogy mindez csak néhányunk problémája...